Заміна прокладки Daewoo Lanos з двигуном 1.5

Сьогодні у нас Daewoo Lanos з двигуном 1.5. Тут у нас типова несправність, для практично всіх авто, які експлуатуються на газу. А саме, прогоріла прокладка ГБЦ.
Така проблема пов’язана з фізичними властивостями горіння палива. Оскільки газ горить повільніше, то і температура в камерах згоряння набагато вища. Крім цього, причиною прогорання прокладки ГБЦ може бути використання неякісного антифризу, внаслідок чого відбувається роз’їдання прокладки.
Симптоми такої несправності можуть бути такі:
- Емульсія у розширювальному бачку.
- Білий густий дим із вихлопної труби.
- Підвищення тиску у системі охолодження. Видавлює рідину через пробку розширювального бачка.
- Емульсія в моторній олії.
- Повітряна система охолодження.
При всіх цих симптомах потрібно буде зняти ГБЦ. Цей процес у принципі не складний, але потребує певних навичок.
Починаємо, звісно ж, з відключення бортової мережі, для цього від’єднуємо будь-яку клему від АКБ. Далі потрібно зняти ремінь ГРМ. Для доступу до ременя потрібно зняти корпус повітряного фільтра, для цього знімаємо роз’єм з датчика температури повітря, послаблюємо хомут повітряного патрубка, від’єднуємо патрубок відведення картерних газів, викручуємо два болти і одну гайку, після чого знімаємо корпус фільтра.
Далі, поки приводний ремінь натягнутий, послаблюємо болти шківа насоса ГУР (якщо є), після чого послаблюємо болт кріплення генератора і, потягнувши за ремінь догори, зсуваємо генератор і знімаємо приводний ремінь, болт кріплення генератора треба викрутити й відсунути генератор максимально вбік.
Тепер, для того щоб зняти верхній захисний щиток ременя ГРМ, потрібно відкрутити насос гідропідсилювача керма (якщо є). Потім викручуємо три болти кріплення шківа насоса і знімаємо шків. Далі викручуємо два болти кріплення насоса і відводимо його вбік, після чого викручуємо чотири болти кріплення щитка і знімаємо щиток.
Тепер потрібно поєднати мітку на шестерні розподільчого вала з міткою на внутрішньому кожусі ременя ГРМ, для цього вивертаємо колеса до упору вправо, або знімаємо праве переднє колесо, знімаємо пластиковий щиток, провертаємо колінвал за годинниковою стрілкою за болт кріплення шківа колінвала, до поєднання міток. Після цього вмикаємо п’яту передачу, просимо товариша натиснути педаль гальма і, озброївшись потужним комірцем, викручуємо болт шківа колінвала і знімаємо шків.

Далі знімаємо нижній захисний щиток ременя, який кріпиться на трьох болтах. Тепер можна знімати ремінь, для цього викручуємо болт кріплення натяжного ролика і знімаємо його. За допомогою нехитрого пристосування фіксуємо шестерню розподільного вала, викручуємо болт її кріплення, знімаємо ремінь і знімаємо шестерню. За шестернею викручуємо два болти, які кріплять кожух ГБЦ.
Далі підставляємо ємність під двигун і від’єднуємо патрубок рециркуляції ОР і два патрубки підігріву дроселя. Так само потрібно зняти патрубок рециркуляції картерних газів. Знімаємо патрубок з корпусу термостата. Знімаємо захисний екран випускного колектора, відкручуємо всі гайки випускного колектора і відводимо його вбік. Знизу потрібно викрутити два болти крену розпірки впускного колектора. Після цього викручуємо болти кріплення клапанної кришки і знімаємо кришку.
Тепер потрібно прибрати проводку. Знімаємо роз’єми з форсунок, від’єднуємо клему від датчика температури ОЖ, від’єднуємо роз’єм від котушки запалювання і від другого датчика температури, так само потрібно відкрутити дроти маси. Від’єднуємо трос газу від заслінки, від’єднуємо шланг подачі палива від фільтра, а також шланг обратки. Знімаємо вакуумну трубку ДАД, а також шланг вакуумного підсилювача гальм. Від’єднуємо роз’єми датчика положення дросельної заслінки і регулятора холостого ходу, після чого перекидаємо джгут дротів через впускний колектор.
Далі викручуємо болти кріплення ГБЦ, і розгойдуючи головку за впускний колектор, зрушуємо головку з місця. Після чого знімаємо ГБЦ. Тепер потрібно розібрати головку, для шліфування. Насамперед за допомогою плоскої викрутки підриваємо пенал із розподільчим валом і знімаємо його. Далі знімаємо рокера, і викладаємо на стіл, рахуючи від першого циліндра. Міняти їх місцями не бажано. Так само знімаємо підп’ятники рокерів, і знімаємо гідрокомпенсатори.
Після цього викручуємо два болти і знімаємо корпус термостата. Озброївшись плоскою викруткою, дістаємо сам термостат.

Тепер відкручуємо всі гайки кріплення впускного колектора, і похитуючи його вниз догори, від’єднуємо від головки. Перевертаємо головку, оглядаємо на предмет корозії, якщо є глибокі раковини на прилеглій площині, їх можна заварити за допомогою аргонового зварювання. Відмиваємо головку від масла і віддаємо на шліфування.

Після шліфування збираємо ГБЦ у зворотному порядку. На стик водяної сорочки наносимо тонкий шар герметика.

Так само рекомендую встановити новий термостат. Якщо є гідропідсилювач керма, тоді рекомендую встановити новий ремінь ГРМ, до встановлення головки. Оскільки потім, це зробити проблематично.

Викручуємо два нижні болти кріплення внутрішнього кожуха, відводимо насос гідропідсилювача вбік, і знімаємо щиток і ремінь. Далі викручуємо три болти кріплення помпи, підставляємо ємність для антифризу, і за допомогою монтування витягуємо стару помпу. Іншим способом зняти помпу практично неможливо. Встановлюємо нову помпу, виріз на корпусі помпи має дивитися приблизно на 55 хвилин, вкручуємо болти кріплення помпи, але не затягуємо, щоб корпус помпи міг обертатися.

нова помпа встановлена на своє місце
Після цього продуємо отвори болтів ГБЦ стисненим повітрям, а також передню частину двигуна.
Встановлюємо внутрішній кожух ременя на місце, після чого заводимо ремінь ГРМ за насос гідропідсилювача керма.

Очистивши прилеглу поверхню блока встановлюємо нову прокладку ГБЦ, прокладка стає тільки в одному положенні. Тепер можна встановлювати головку. Ставимо головку без пенала на блок циліндрів так, щоб вона сіла на напрямні втулки. Після чого, встановлюємо гідрокомпенсатори, підп’ятники і рокера на свої місця.

Очищаємо пенал від старого герметика і наносимо тонкий шар герметика ближче до внутрішньої частини пеналу.

Встановлюємо пенал на місце, розподільний вал потрібно провернути так щоб штифт шестерні дивився вгору.

Беремо нові болти ГБЦ, змащуємо тонким шаром моторної олії різьблення болтів і вставляємо їх в отвори.

Обтягуємо болти за наступною схемою.

Початковий момент затягування 25 н.М, з таким зусиллям протягуємо болти два рази. Після цього за допомогою кутоміра доварачиваем перший етап на 60 градусів, другий на 60 градусів, третій етап на 30 градусів.


Четвертий етап, після того як двигун прогріється до робочої температури, доварачиваем болти ще на 30 градусів. Встановлюємо нову прокладку клапанної кришки і прикручуємо кришку на місце.

Прикручуємо внутрішній кожух ременя ГРМ до пенала, встановлюємо шестерню розподільного вала на місце і затягуємо. Після цього встановлюємо натяжний ролик ременя ГРМ так, щоб язичок на станині ролика зафіксувався в спеціальному пазу на корпусі маслонасоса.

Переконуємося, що мітки на шестернях збігаються, після чого встановлюємо ремінь шестерні колінвала до шестерні розподільчого вала, так щоб права сторона ременя була під натягом.
Далі за допомогою спеціального ключа, натягуємо ремінь, обертаючи помпу за годинниковою стрілкою, до поєднання стрілки на натяжному ролику з прорізом на станині ролика. Після чого затягуємо болти кріплення помпи. Провертаємо колінвал за годинниковою стрілкою до збігу міток, якщо все збігається, тоді збираємо все у зворотній розбиранню послідовності. Заливаємо антифриз, якщо антифриз потрапив у мастило, тоді промиваємо двигун промивним маслом.

Ось ми й виконали усі необхідні роботи. Успіхів Вам на дорогах і ні цвяха, ні жезла! Також хотілось би зазначити той факт, що це дуже відповідальна робота, тому краще, щоб це робили професійні майстри на СТО
Останні коментарі